ASA usunęła reklamę Sky Bet

W tym tygodniu brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy orzekł, że reklama firmy bukmacherskiej Sky Bet musiała zostać wycofana z powodu nadgorliwej promocji prowadzącego Jeffa Stellinga.

Reklama została uznana za nieodpowiedzialną społecznie, ponieważ Stelling promował funkcję „zażądaj zakładu” Sky Bet, która pozwala graczom na obstawianie liczby bramek, liczby rzutów rożnych, wydanych czerwonych kart i innych. Powodem jest to, że ASA uważa, iż reklama daje graczom poczucie lepszej kontroli nad zakładami. Orzeczenie brzmiało częściowo: “Reklama dała błędne wyobrażenie o stopniu kontroli hazardzisty nad sukcesem zakładów. Dało to konsumentom nierealistyczną i przesadną percepcję poziomu kontroli, jaką mieliby oni nad wynikiem zakładu i która mogłaby prowadzić do nieodpowiedzialnego zachowania hazardowego.”

Reklama nie może pojawić się ponownie w obecnej formie, a Sky Bet przestrzegł działy marketingowe, że ich reklamy nie powinny zbyt mocno promować hazardu..